Wszystko o nowych technologiach

Dlaczego adblocki szkodzą samym internautom?

Last Updated on 15 marca 2020 by token

Jako serwis technologiczny nie używający reklam w tym momencie, chciałbym rozwinąć temat szkodliwości blokerów reklam. Stajemy tutaj przed kilkoma ważnymi pytaniami. Najważniejsze z nich brzmi: W jaki sposób serwis ma zarabiać i jednocześnie publikować treści interesującą internautów? W tym krótkim tekście postaram się rozwinąć ten właśnie wątek.

Zepsucie rynku przez główne serwisy

Sam pomysł, a wrecz potrzebe stosowania blokerów reklam zapoczatkowali najwiekai gracze. To właśnie oni potrafili zmieścić kilkadziesiąt bloczków reklamowych tylko na jednej odsłonie treści www. Dodatkowo doszły do tego reklaný o niestandardowych formatach i treści promocyjne, od których wp.pl, czy interia świeca się jak choinka w święta. Internauta ma duży problem z odszukaniem interesujących to treści na stronie. Przeglądając wp.pl przegladarka potrafi się czasem zawiesić.

Reklama natywna i polecająca produkty najwiekszą szkodą dla internautów

I tutaj przechodzimy do najważniejszej kwestii, jeśli chodzi o to, na czym główni gracze na rynku zaczęli zarabiać. Na głównych serwisach publikowane są głównie treści polegające produkty, bądź powstałe we współpracy z jakąś firmą. Cześć serwisów stała się nieformalnie porwnywarkami produktów, które zarabiają na śladach, poleceniach, fałszywych treściach gloryfikujacych pewne produkty. Nie zajmują się natomiast prawdziwym dziennikarstwem i opublikowaniem treści, które rzeczywiście internautom są potrzebne. Cześć z serwisów nawet nie wspomina o ty. W swoich publikacjach. Internauta czyta treści ma mylne wrażenie, że dany produkt opisany w publikacji jest najlepszy. Tymczasem żeby taki artykuł się ukazał, wiele firm słono za to zapłaciło.

Prowadzenie strony kosztuje

Przyjrzyjmy sie w duzym skrocie jak wygladaja koszty prowadzenia strony. Jeali komus wydahe sie, ze worpress jeat bezplatny, to czas spedzony na jego konfiguracje juz nie. Zarówno artykuły, serwery, ciekawe treści, domeny, dziennikarze potrafiący pisać ciekawie artykuły kosztują bardzo dużo. Te właśnie koszty serwisy chcą pokryć przychodami z publikowanych reklam. Reklama display w tym wydaniu jest najlepszym rozwiązaniem. Wydawca strony uzyskuje przychód z klipów w reklamy, internauta ciekawe treści. Co najważniejsze, internauta wie, co jest reklamą, a co treścią. Cała transakcja przebiega w 100% uczciwie. W przypadku artykułów sponsorowanych ten podział właściwie nie istnieje.

Internauta chce czytać treści zupełnie za darmo

Gdzie w tym wypadku serwis robi biznes i ma publikować treści ważne i istotne? Nawet Wikipedia nie działa pro bono. W fundacji zarządzającej są normalne etaty i stanowiska. Są one finansowane ze składek internautów. Ludzie bardzo rzadko robią coś zupełnie za darmo. Jeśli serwis nie posiada treści aktywnych, reklam, czy nawet najprostszych bannerów, zazwyczaj jest on stworzony do promowania innych stron. Te strony zazwyczaj już na czymś zarabiają. Dla przykładu tworzony jest blog z bezpłatnym kursami programowania online. Blog przy okazji promuje firmę szkoleniową, linkuje ją i pozycjonuje w Google.

Jakie jest najlepsze rozwiązanie?

Mówię tutaj o rozwiązaniu, w którym internauta otrzymuje interesującą do treści, a serwis jednocześnie zarabia pieniądze. Stwierdzam stanowczo że tylko reklama display w bardzo ograniczonej ilości jest tutaj rozwiązaniem problemu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *